hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه| خدمت‌رسانی 24 ساعته به زائران اربعین

کرمانشاه| خدمت‌رسانی 24 ساعته به زائران اربعین

مرز خسروی این روزها میزبان عاشقان است، عاشقانی که در راه بی‌پایان عشق به حسین گام برداشته و طی طریق می‌کنند.

 به گزارش رویداد امروز، بر اساس آخرین اخبار از مرز خسروی ترافیک در مسیر رفت زائران روان و در مسیر برگشت آن‌ها نیمه سنگین و روان است و پلیس نیز به زائران توصیه کرده که برای پیشگیری از حوادث احتمالی پس از ورود به کشور، قدری استراحت کرده و سپس مرز را به سمت شهر خود ترک کنند. پلیس روزهای ابتدایی و به‌ویژه اواخر هفته گذشته را به دلیل حجم بالای زائران، محدودیت‌های ترافیکی‌ در مسیر خسروی اعمال کرد و از زائران خواستند که از مسیر مرز مهران از کشور خارج شوند اما با سبک شدن بار ترافیکی خسروی دوباره پلیس از مردم دعوت کرده تا از طریق این مرز عازم کربلای معلا شوند. دستگاه‌های خدمات رسان و موکب‌های برپا شده توسط مردم و دستگاه‌های مختلف نیز به‌صورت ۲۴ ساعته در مرز حاضر بوده و به زائران ابا عبدا... الحسین خدمات‌دهی می‌کنند.

خدمات‌رسانی اورژانس کرمانشاه به بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین

صائب مدرسی، رئیس مرکز مدیریت حوادث کرمانشاه از خدمات‌رسانی اورژانس کرمانشاه به بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین خبر داد. این مسئول اظهار داشت: نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از پانزدهم مهرماه تاکنون به ۳۳۱۷ زائر اربعین ارائه خدمات کرده‌اند. او افزود: از مجموع زائران مراجعه‌کننده ۲ هزار و ۹۴۴ نفر بیمار سرپایی و ۳۶۷ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به ۲۲۵ نفر که دچار حوادث ترافیکی شدند و ۱۵۰ بیمار قلبی نیز ارائه خدمات شد. این مسئول با بیان اینکه پنج تبعه خارجی نیز از خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: ۶ زائر براثر حوادث ترافیکی فوت‌شده‌اند. او بیان داشت: به‌طور متوسط روزانه از ظرفیت دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۱ آمبولانس استفاده می‌شود. مدرسی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۲۲ نفر از زائران که به آن‌ها خدمات ارائه‌شده، مرد بوده‌اند.

زائران اربعین از مرز خسروی عازم کربلا شوند

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: از زائرانی که قصد سفر به کربلای معلا دارند دعوت می‌کنیم تا این مرز را برای سفر معنوی خود انتخاب کنند. در حال حاضر مقدار معطلی زائران در گیت‌های خروجی حدود ۱۰ ثانیه و کل زمانی که برای ورود یا خروج از مرز خسروی صرف می‌کنند به ۵ دقیقه می‌رسد. او ادامه داد: زائرانی هم که مرز خسروی را برای تردد خود عبور کرده‌اند از شرایط موجود رضایت کامل داشته و امنیت مسیر خود را نیز بسیار عالی توصیف کرده‌اند. سردار جاویدان تصریح کرد: زائران از ۵۸ گیت امکان تردد دارند و علاوه بر آن پارکینگ‌های خوبی نیز برای حضور زوار پیش‌بینی‌شده تا این دغدغه زوار نیز مرتفع شود. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در حاضر پارکینگ‌های تعبیه‌شده ظرفیت پارک حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار خودرو را دارد و توصیه‌ای هم که به زوار داریم این است خودروی خود را در این پارکینگ‌ها قرار دهند. او یادآوری کرد: شرایط برای ورود و خروج زوار از مرز خسروی کاملا فراهم است و پلیس توانسته امنیت آن‌ها را به‌خوبی برقرار است.

انتقال زائران بدون کوچک‌ترین معطلی

 فرماندار قصر شیرین نیز گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگشت زائران فراهم‌شده است. مرادعلی تاتار ادامه داد: وسایل نقلیه به‌اندازه کافی برای انتقال زوار از بغداد به خسروی در خاک عراق توسط ستاد اربعین این کشور تدارک دیده‌شده و در پایانه مرزی خسروی نیز اتوبوس‌هایی مستقر است که کار انتقال زوار از این مرز به داخل شهر کرمانشاه را بر عهده‌دارند تا زائران در این شهر با استفاده از حمل‌ونقل ریلی، هوایی و جاده‌ای به مقصد استان موردنظر راهی شوند. او از تردد روان زائران اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، می‌توانند این مرز را برای خروج از کشور انتخاب کنند، در این مرز معطلی ندارند، 56 گیت گذرنامه فعال است و در آن‌سوی مرز 250 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار به بغداد موجود است. او ساعت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی هفت صبح تا 16 عصر اعلام کرد و افزود: کار انتقال زائران اربعین حسینی به سهولت و بدون کوچک‌ترین معطلی در حال انجام است.

هیچ راهی مسدود نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه اظهار داشت: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای کرمانشاه جریان داشته و هیچ راه مسدودی نداریم. محمد حیدری وضعیت ترافیکی در تمامی محورهای استان را عادی و روان اعلام کرد و گفت: در برخی محورها همچنان شاهد پرحجم بودن ترددها هستیم. رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه در ادامه با توصیه اکید به زائران در خصوص پرهیز از رانندگی در حال خستگی و خواب‌آلودگی گفت: به رانندگان توصیه می‌شود هنگام بازگشت در صورت کوچک‌ترین خستگی حتما در توقفگاه‌های پیش‌بینی‌شده به استراحت بپردازند. حیدری همچنین از برخورد پلیس با رانندگان متخلف که امنیت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند خبر داد و افزود: هرچند تاکنون اکثر رانندگان همکاری لازم را با مأموران داشته‌اند و برخوردهای صورت گرفته اندک بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد